Continuum – ORO Editions

Questo nuovo libro, a cura di Marlena Buczek Smith, raccoglie opere di grafici internazionali su temi quali la pace, i diritti umani, l’inquinamento ecc. Ad ogni opera grafica, viene abbinata un’opera poetica. Tomaso Marcolla ha presentato 3 poster ai quali sono affiancate le poesie create da Celestino Castagna.

Poster:
Pen
Human Rights
The Pain for Japan

Prefazione di Debbie Millman
Introduzione di Marlena Buczek Smith
Capitolo 1 di Kit Hinrichs
Capitolo 2 di Armando Milani
Capitolo 3 di Elizabeth Resnick

Descrizione
Il libro dovrebbe essere fonte di ispirazione per qualsiasi graphic designer, studente o insegnante di graphic design, scrittore, poeta e/o studente di politica che volesse approcciarsi ai problemi globali in un modo diverso da quello utilizzato dai tradizionali mass media (televisione e giornali). Poiché il libro è socialmente consapevole, parlerà a qualsiasi organizzazione non profit socio-politica, ad esempio Amnesty International, che lotta anche per i diritti umani.
Sono attualmente disponibili molti libri di graphic design, ma nessuno che giustapponga la poetica e il linguaggio visivo del graphic design in modo così coeso. Il libro sfida i designer a lasciare la loro zona di comfort per diventare “in parte poeti”, avendo così il potenziale per fondere due comunità in una. Crediamo che, poiché la nostra società è più che mai digitalizzata, la pubblicazione di un altro prodotto digitale rischierebbe di trasformarlo in “rumore di fondo”, rendendo il prodotto stesso incisivo. L’efficacia è la chiave e il materiale stampato è senza dubbio il più efficace. La speranza è che il libro piaccia a un vasto pubblico di lettori. Se lo spaziotempo è giusto, qualsiasi opera può permeare la coscienza della società.

Collaboratori
Marlena Buczek Smith si è trasferita negli Stati Uniti dalla Polonia nei primi anni ’90, dove ha frequentato la School of Visual Arts di New York. Il suo corpus di lavori comprende poster, grafica commerciale e dipinti. I suoi poster sono stati stampati in varie pubblicazioni, tra cui Print Quarterly e Graphis, quest’ultima che ha elevato il suo status a Graphis Master nel 2023. È presente nella pubblicazione Graphis Journal 377 (autunno 2023). Marlena viene spesso invitata a giudicare e/o partecipare a mostre di poster a livello internazionale, tra cui l’ottava Biennale Internazionale del Poster Socio-Politico, la quattordicesima Triennale Internazionale dei Poster Politici, What Unites Us 2 e il 2021 New Jersey Arts Annual: Revision and Respond.

ISBN: 978-1-961856-44-8
Dimensioni del libro: 7″ x 9,5″ Verticale
Numero di pagine: 328 pagine
Rilegatura: Rilegato
Data di pubblicazione: Autunno 2024
Costo: $45,00

ORO Editions
31 Commercial Blvd. Suite F Novato CA 94949 USA
P: 415.883.3300
F: 415.883.3309
info@oroeditions.com
www.oroeditions.com


Continuum – ORO Editions

This new book, edited by Marlena Buczek Smith, collects works by international graphic designers on themes such as peace, human rights, pollution, etc. Each graphic work is paired with a poetic work. Tomaso Marcolla presented 3 posters accompanied by poems created by Celestino Castagna.

Foreword by Debbie Millman
Introduction by Marlena Buczek Smith
Chapter 1 by Kit Hinrichs
Chapter 2 by Armando Milani
Chapter 3 by Elizabeth Resnick

Description
The book should be inspirational to any graphic designer, student of graphic design, teacher of graphic design, writer, poet and/or student of politics that would enjoy learning abo ut global issues in a different way from what traditional mass media (television and newspaper) expose us to. Since the book is socially conscious it will speak to any social-political non for profit organizations, for example Amnesty International, who also fight for human rights.
Many graphic design books are currently available, but none that juxtaposes poetics and the visual language of graphic design so cohesively. The book challenges designers to leave their comfort zone to become “part poet” thereby having the potential to meld two communities into one.
We project as our society is more digitized, any product released to it has more potential to transform itself into digital noise rendering the product itself ineffective. Effectiveness is the k ey and printed material is hands down more effective. The hope is for the book t o appeal to a broad readership. If spacetime is right, any work can permeate though the consciousness of society.

Contributors
Marlena Buczek Smith moved to the US from Poland in the early ’90s, where she attended the School of Visual Arts in NYC. Her body of work includes posters, commercial graphic design, and paintings. Her posters have been printed in various publications including Print Quarterly and Graphis, the latter elevating her status to Graphis Master in 2023. She is featured in Graphis Journal 377 publication (Fall 2023). Marlena is frequently invited to judge and/or participate internationally in poster exhibitions, including the 8th International Biennale of the Socio-Political Poster, the 14 International Triennial of Political Posters, What Unites Us 2, and the 2021 New Jersey Arts Annual: Revision and Respond.

ISBN: 978-1-961856-44-8
Book Size: 7” x 9.5” Portrait
Page Count: 328 pages
Binding: Hardbound
Publication Date: Fall 2024
Cost: $45.00

ORO Editions
31 Commercial Blvd. Suite F Novato CA 94949 USA
P: 415.883.3300
F: 415.883.3309
info@oroeditions.com
www.oroeditions.com